Kymco Warszawa zachęcamy Was do dbania o Wasze Skutery Kymco. Wymieniajcie systematycznie olej oraz filtry a Wasz skuter odwdzięczy się długą i bezproblemową eksploatacją. Bardzo ważne pamiętaj o tym, że przed takim samodzielnym serwisem musisz zaopatrzyć się w instrukcje obsługi dla swojego skutera, aby sprawdzić jaki olej oraz ile tego oleju należy wlać w czasie wymiany.
Pamiętajcie, w każdym skuterze marki Kymco (czterosuw) jest bardzo podobnie, filtr powietrza jest prawie zawsze w tym samym miejscu co naszym filmie a olej wymienia się bardzo podobnie.
Przypomnę procedurę takiego szybkiego serwisu dla skuterów Kymco.
Po pierwsze kiedy wymieniać i kiedy robić olej?
– zawsze, ale to zawsze robimy szybki serwis na zakończenie sezonu, nie chcemy aby w silniku naszego skutera przez długi okres zimowania skutera znajdował się stary, przepracowany i brudny olej.
– w przypadku skuterów Kymco producent zaleca wymianę olejów oraz filtrów po przejechaniu dystansu 5000km, pamiętajmy również o tym aby nie przekraczać tego dystansu. Przeczytaj w swojej instrukcji co ile należy wymieniać olej i filtry ponieważ w innych modelach ten interwał może być różny.
– jeśli kupiłeś używany skuter Kymco i nie masz pewności kiedy był przeprowadzony taki serwis, zrób to natychmiast.
Jak przygotować się do takiego serwisu w Skuterze Kymco?
Po pierwsze należy przygotować niezbędne narzędzia do takiej pracy są to:
– pojemnik na zużyty olej (proponujemy zrobić z pojemnika po płynie do spryskiwaczy),
– śrubokręt do odkręcenia pokrywy od filtra powietrza,
– klucz do odkręcenia korka od oleju silnikowego,
– klucz do odkręcenia filtra od oleju silnikowego,
– karton lub materiał na podłoże aby w czasie spuszczania oleju nie nabrudzić pod skuterem,
– sprężone powietrze aby wydmuchać różnego rodzaju zanieczyszczenia,
– rękawiczki ochronne.
Dodatkowo musisz zaopatrzyć się w części serwisowe odpowiednie do swojego skutera, są to takie rzeczy jak:
– odpowiedni olej do skutera Kymco (silnikowy),
– olej do przekładni,
– filtr oleju Kymco,
– filtr powietrza Kymco.
Jak już mamy wszystko przygotowane i skompletowane narzędzia, możemy zabrać się do wymiany oleju. Zaczynamy od rozgrzania oleju w silniku, zawsze musimy to zrobić, są dwie szkoły albo odpalamy skuter i czekamy około 15 min albo robimy przejazd na dystansie około 2-3 km, pamiętajmy olej musi być rozgrzany dzięki temu staje się rzadszy i i łatwiej spłynie z całego silnika. Po rozgrzaniu silnika odkręcamy korek spustowy w silniku i spuszczamy cały olej z silnika, tutaj należy zachować szczególną ostrożność bo olej jest gorący i musimy uważać aby się nie poparzyć oraz aby nie rozlać niepotrzebnie oleju na podłoże. Koniecznie przy tej czynności należy mieć założone porządne gumowe rękawiczki które ochronią nas przed gorącym olejem silnikowy. Kolejna czynność, którą wykonujemy to wymiana filtra oleju silnikowego, w przypadku Kymco odkręcamy 3 śrubki zdejmujemy pokrywę i wyjmujemy filtr. Po tej czynności czekamy aż cały olej zleci z silnika do miski a my przechodzimy do wymiany filtra powietrza. Filtr powietrza zabezpieczony jest obudową, którą należy odkręcić zdjąć tą osłonę, wymienić filtr i założyć obudowę ponownie.
W tym czasie cały olej z silnika powinien już zlecieć do miski na zużyty olej, którą teraz wykorzystamy do spuszczenia oleju z przekładni. Aby spuścić olej z przekładni należy w naszym skuterze Kymco poszukać na przekładni 2 śrubek, które odpowiadają za spuszczanie oleju- ta najniżej położona oraz druga położona najwyżej, są one nam potrzebne aby wlać świeży olej do naszej przekładni. Tutaj robimy podobnie odkręcamy śrubę spustową podkładamy miskę na zużyty olej i czekamy aż spłynie cały olej do miski. W tym czasie możemy wymienić filtr oleju w silniku, wkładamy filtr przykręcamy pokrywę od filtra, należy pamiętać aby zrobić to z umiarem i w żadnym przypadku nie robić tego z dużą siłą aby nie przekręcić gwintów. Po wymianie filtra oleju przykręcamy korek spustowy od spuszczania oleju silnikowego. W tym momencie dopiero nalewamy odpowiednia ilość nowego zalecanego oleju silnikowego do naszego Kymco.
Tak samo postępujemy z olejem w przekładni. Do przekładni w Kymco najlepiej wlać nowy olej za pomocą większej strzykawki, robimy to po tym jak cały olej z przekładni zleciał do naszej miski na zużyty olej, zakręcamy śrubę spustowa i przez śrubę odpowiedzialną za wlewanie oleju do przekładni uzupełniamy odpowiedni olej do przekładni, w instrukcji mamy podane dokładne parametry, rodzaj oleju oraz ilość.
Po takich czynnościach należy wyczyścić ewentualne plamy olejowe na naszym skuterze, które mogły powstać w czasie spuszczania oraz wlewania oleju. Odpalamy skuter na 1-2 min, czekamy następnie 20 min. sprawdzamy poziom oleju w silniku i jeśli potrzeba to możemy dodatkowo go uzupełnić.
Tak oto wygląda instrukcja szybkiej obsługi serwisowej w Skuterze Kymco należy pamiętać, że jest to absolutne minimum, które należy robić w swoim skuterze Kymco. Należy pamiętać, że w instrukcji obsługi są opisane jeszcze inne niezbędne rzeczy serwisowe które należy wykonywać, aby nasz skuter Kymco działał jak najdłużej i był sprawny.
Każdego z Was zachęcamy do zmiany olejów w skuterach oraz do częstego serwisowania swoich Skuterów Kymco, koszt takiego serwisu olejowo filtrowego z częściami to wydatek około 80zł.
Na potrzeby tej instrukcji serwisowania Kymco, przygotowaliśmy dla Was specjalny film instruktażowy :
Chemia Motocyklowa: https://www.kymco.warszawa.pl/chemia-motocyklowa/